Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek
 
  1. Általános információk

 

A www.pannonhelyitermekhu weboldalon (továbbiakban: weboldal) elérhető webáruházat (a továbbiakban: webshop) a Pannon Helyi Termék Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszám: 18-09-107189, vezetve a Szombathelyi Törvényszék Cégbíróságán, adószám: 13935483-2-18 székhelye és postacíme: 9825 Oszkó, Molnár Antal utca 4. elektronikus elérhetősége:info@pannonhelyitermek.hu mobil: +06 30 378 02 25) a továbbiakban: Vállalkozás üzemelteti.

A Vállalkozás fenti weboldalának tárhelyszolgáltatója a UNAS Online Kft. (cégjegyzékszám: 08-09-015594, vezetve a GyőriTörvényszék Cégbíróságán, adószám: 14114113-2-08, székhelye: 9400 Sopron, Kőszegi út 14. e-mail: unas@unas.hu telefonszám: +36-99/200-200). A Vállalkozó fenti weboldalát digitálisan a pannonhelyitermek.unas.hu  fizikailag DataLand szerverteremben (1132 Budapest, Victor Hugo u. 11-15) valamint a Rackforest szerverteremben (1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22) tárolja, amelyek 24 órás személyi őrzéssel védettek, és a magyarországi internet gerinchálózaton találhatóak.

A Vállalkozás által üzemeltetett webshopon keresztül történő valamennyi termék értékesítésére eltérő külön írásbeli megállapodás hiányában a jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) alkalmazandók. A fenti weboldal tetején elhelyezett „ÁSZF” menüpont alatt elérhető ÁSZF az Ügyfelek által szabadon kinyomtatható, elektronikusan letölthető, lementhető. Kérjük, hogy a webshop használata előtt az ÁSZF-et minden esetben olvassák el és kizárólag abban az esetben vegyék igénybe, használják webshopunkat, amennyiben annak minden pontjával maradéktalanul egyetértenek.

Jelen ÁSZF értelmében Ügyfél minden olyan természetes vagy jogi személy, illetve egyéb jogalany akinek/amelynek a részére a webshopon keresztül a Vállalkozás terméket értékesít. Jelen ÁSZF tekintetében fogyasztónak a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. 8:1.§ (1) bek. 3. pont szerinti személyek minősülnek („fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy”).

 
  1. Regisztráció

 

A webshopon keresztül történő vásárláshoz regisztráció nem szükséges, de van rá lehetőség, a regisztráció a weboldal főoldalán a „REGISZTRÁCIÓ” menüpontra kattintva lehetséges. Regisztráció során a rendszer által kért, kötelezően megadandó adatok (többek között számlázási név, számlázási cím – irányítószám, város utca, házszám – e-mail cím, jelszó, jelszó még egyszer, adatkezelési szabályzat elfogadása) csillaggal jelöltek. A regisztrált felhasználóknak a regisztrációt követő vásárlásaiknál a regisztráció során megadott adataik rendelkezésre állnak, azokat az egyes vásárlások során nem kell ismételten megadni. A regisztráció során megadott adatok a jelen ÁSZF szerint módosíthatóak.

A regisztráció során az Ügyfél köteles jóhiszeműen eljárni, valós adatokat megadni. Amennyiben a regisztráció során az Ügyfél a sikeres regisztrációhoz kötelezően kitöltendő adatlapot nem, vagy hiányosan tölti ki, úgy erről hibaüzenetet kap, a jelzett hiba Ügyfél általi kijavításáig a regisztráció nem fejeződik be. Az Ügyfél a regisztráció befejezését követően a regisztráció során megadott e-mail címére értesítést kap, amely regisztráció érvényesítésére szolgáló értesítésben található aktiváló linkre kattintva tud az Ügyfél a webshopba első alkalommal regisztrált ügyfélként belépni. Az első alkalommal történt belépést követően az Ügyfél a weboldalon a „BELÉPÉS” menüpontra kattintva és az ott kért, és általa a regisztráció során megadott „BELÉPÉSI NÉV” és „JELSZÓ” bevitelével tud regisztrált ügyfélként belépni. 

A Vállalkozás az Ügyfél által tévesen vagy hibásan megadott adatokból eredő hibás teljesítésért,  teljesítés meghiúsulásáért, szállítási késedelemért, számlázási és egyéb problémákért, egyéb következményekért felelősséget nem vállal.

A regisztráció során az Ügyfél számára akként biztosított az adatbeviteli hibák azonosítása és kijavítása a regisztráció befejezése előtt, hogy a képernyőn vizuálisan ellenőrizheti és a regisztráció elküldése előtt szabadon javíthatja az elírt mezőket, karaktereket.

A regisztráció megtörténtét követően észlelt hibák a webshopba történt belépés után javíthatóak a megadott adatok alábbiak szerinti módosításával egyezően.

 

A megadott adatok regisztráció utáni módosítása az ügyfél általi fentiek szerinti bejelentkezést követően a megadott adatok átírásával lehetséges, míg a jelszó módosítására „Jelszó módosítása” alpontra kattintva van lehetőség. A módosítások a folyamatban lévő megrendelések Ügyfélre vonatkozó adatait nem érintik, csak a módosítások utáni megrendelések során élnek.

Az Ügyfél a regisztrációjának törlését személyesen, írásban vagy e-mailben kérheti a Vállalkozástól. A belépési, jelszó adatai titokban tartásáért az Ügyfél felelős szintén az Ügyfél felelős az adatai aktualizálásáért is.

Ha elfelejtette a jelszavát, akkor a „Jelszó emlékeztető” pontra kell lépni, ezután beírni a regisztrációkor megadott e-mail címet és a rendszer a regisztrált e-mail címre elküldi a belépést lehetővé tevő jelszót.

 
  1. Termékinformáció, a megrendelés és a megrendelés visszaigazolásának menete

3.1. Termékinformáció

3.1.1. A webshopban a termékek a könnyebb keresés érdekében kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. A webshopban jelenleg Keresés menüpont alatt, az adott kategóriarendszeren belüli keresést megkönnyítő paraméterek megadásával (pl. termék neve) lehet a Vállalkozás kínálatában aktuálisan szereplő termékekre rákeresni. A keresés eredményeként – akár több, az adott oldalon szereplő termékek alatt található oldalszámokra kattintva lapozható oldalon – megjelenő termékek az ügyfelek által különböző választható rendezési szempontok szerint is rendezhetőek (pl. készlet szerinti rendezés). A megjelenített termékek kapcsán a részletes termék információ oldal a termék fotójára (vagy fotó hiányában a fotó helyére) vagy a termék nevére kattintva jelenik meg, ahol a termékre vonatkozó technikai információkon felül az Ügyfél tájékozódhat az adott termék áráról, elérhetőségéről. A weblapon a fentieken túl lehetőség van a főoldalon a „keresendő termék” mezőbe a kívánt kulcsszó beírásával és a keresés ikonra kattintással kulcsszó alapján terméket keresni, a termék találatok a kategóriákon belüli keresés eredményeivel egyezően gördíthető elrendezésben jelennek meg.

 

A webshopon keresztül megvásárolható termékek tekintetében tehát a fentiek szerint megtalálható a termék neve, legtöbb termék esetében kép a termékről, a termék összetevőiről tájékoztató, valamint tájékoztató a termékben található tápanyagokról, a termék cikkszáma (EAN kódja), a termék elérhetősége (készletinformáció), bruttó vételára (a továbbiakban: vételár). A feltüntetett képek helyenként eltérhetnek a valóságtól, illetve nem minden képpel illusztrált termék esetében áll rendelkezésre minden termékváltozat tekintetében kép. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepelhetnek. A Vállalkozás nem vállal felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt, vagy amennyiben a részleteket nem kellő alapossággal adja vissza az Ügyfél képmegjelenítője (kijelző, monitor stb.).

 

A weboldalon található termékek raktárkészleten nem feltétlenül állnak rendelkezésre, a weboldalon az egyes termékeknél megjelenő készletinformáció adatok tájékoztató jellegűek, azok az időközbeni megrendelés feldolgozások, beszállítói készletváltozások okán is módosulhatnak, az adott termék tekintetében a tényleges elérhetőség, szállíthatóság az Ügyfél által leadott megrendelés feldolgozásakor kerül az ügyfél számára jelzésre. Amennyiben az Ügyfél adott megrendelésében szereplő termékek nincsenek maradéktalanul raktárkészleten, úgy arról és a kívánt termék várható elérhetőségéről az Ügyfelet a megrendelése feldolgozása során tájékoztatjuk.

 

3.1.2. A webshopban minden termék mellett feltüntetésre kerül az egységár, eltérő jelölés hiányában bruttó összegben, Forint pénznemben meghatározva. A társaságunk által a nettó áron felül felszámított, a bruttó vételárban már benne foglalt ÁFA mértéke minden esetben az adott termékre vonatkozó jogszabály szerinti mindenkori általános forgalmi adó mértékével egyezik meg. A termékek tekintetében az adatlapon feltüntetett vételár nem tartalmazza a termék szállításának költségeit és a termékkel kapcsolatban a szállítási díjon felül még esetlegesen felmerülő, az Ügyfél által viselendő, külön feltüntetésre kerülő egyéb költségeket, díjakat, például az esetleges személyre szabott díszítések költségeit.

 

Az adott megrendelés tekintetében a termékkel kapcsolatban a vételáron felüli szállítási költség, és még esetlegesen felmerülő további, az Ügyfél által viselendő egyéb költségek, díjak, és azok összege a megrendelés véglegesítése, a fizetési kötelezettséggel járó rendelés elküldése előtt az Ügyfél számára ismertetésre kerülnek, így azok köréről, összegéről az Ügyfelek a rendelések leadása előtt tudomást szereznek, azok ismeretében és tudatában tudják leadni rendelésüket.

 

A termékek, vételárak, költségek, díjak, a termékek elérhetősége állapotának frissítése folyamatos. Egy adott termék bármikor felkerülhet a webshop választékba vagy lekerülhet onnan, illetve a termékek ára, a szállítási és egyéb költségek, díjak is változhatnak. A módosítás mindig a weboldalon való megjelenéssel együtt lép életbe azzal, hogy a megrendelés Ügyfél általi leadása után történő ár vagy költség vagy díjváltozások a már folyamatban lévő, leadott megrendelésre azonban nem hatnak ki. A weboldal árai, az ott feltüntetett esetleges kedvezmények eltérő jelölés hiányában kizárólag a webshopon keresztül leadott megrendelésekre érvényesek.

 

3.1.3. A Vállalkozás fenntartja a jogot a webshoppal kapcsolatos, esetlegesen felmerülő bárminemű hiba, vagy hiányosság, elírás kijavítására, korrekciójára, amely a folyamatban lévő megrendelésekre is kihat az alábbiak szerint. A megrendelés visszaigazolás előtt a hiba, hiányosság, elírás felismerése után a Vállalkozás azonnal e-mailben tájékoztatja az Ügyfelet az általa megadott e-mail címen a hibáról, hiányosságról, elírásról, illetve a helyes adatokról, amelyet követően az Ügyfél a helyes adatok ismeretében, azokkal kijavítva meg kell, hogy erősítse a megrendelést. Amennyiben a helyes adatok Ügyfél részére történt megküldésétől számított kettő munkanapon belül az Ügyfél a megrendelését a helyes adatokkal kifejezetten nem erősíti meg, úgy a helytelen adatokkal a Vállalkozás nem teljesíti a megrendelést, mindkét fél mentesül az adott megrendeléssel kapcsolatos kötelezettségeitől, annak teljesítését egyik fél sem követelheti a másiktól.

 

Amennyiben a webshop használatával, a webshopban található termékekkel, azok tulajdonságaival, felhasználási módjával vagy a megrendelés, fizetés, szállítás menetével, az elállási és a szavatossági, jótállási jog, igény érvényesítésével kapcsolatban vagy egyebek tekintetében az Ügyfélnek kérdése merülne fel, vagy bejelentést kíván tenni, úgy a Vállalkozás a jelen ÁSZF 1. pontjában írt e-mail elérhetőségen, a weboldalon a Kapcsolat menüponton keresztül, míg postai úton szintén a jelen ÁSZF 1. pontjában írt postacímen vagy a Pannon Helyi Termék Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság 9825 Oszkó, Molnár Antal utca 4. szám alatti székhelyén (iroda, üzlethelyiség) az Ügyfél rendelkezésére áll. Amennyiben az adott kérdéskör tekintetében a jelen ÁSZF külön eltérően nem rendelkezik, úgy a megkeresésekre a megkeresés megküldésével azonos módon (e-mailben vagy postai úton) kettő munkanapon belül válaszolunk. Telefonon a jelen ÁSZF 1. pontjában írt telefonszámon, illetve személyesen a fenti telephelyünkön munkanapokon 8:00 – 17:00 óra között, szombaton 8:00 – 12:00 óra között (december 24. és február 15. között, valamint június 1. és szeptember 15. között szombatonként zárva tartunk) állunk Ügyfeleink rendelkezésére.

 

3.2. A megrendelés, a megrendelés visszaigazolásának menete

 

3.2.1. A megrendelés technikai menete az alábbi, egymást követő lépésekben zajlik:

 

3.2.1.1. Az Ügyfelek előzetes regisztráció nélkül vásárolhatnak vagy a jelen ÁSZF 2. pontjában írtak szerint tudnak bejelentkezni vásárlás előtt. Bejelentkezés esetén a vásárlás során a rendszer az Ügyfél által a 2. pontban írtak szerinti regisztrációkor/adatmódosításkor megadott adatokkal automatikusan kitölti az adott megrendelésre vonatkozó számlázási, szállítási adathelyeket.

 

3.2.1.2. Az Ügyfél a webshopban kiválasztott, megvásárolni szándékozott termék tekintetében a termék adatlapján megadhatja a megvásárolni kívánt mennyiséget és amennyiben az adott terméknél van erre vonatkozó választási lehetőség, úgy az adott termékből megvásárolni kívánt méretet, kiszerelést, mennyiséget. A fentiek szerint megadott paraméterekkel a termék kosárba helyezése a bevásárlókosár piktogrammal jelölt „KOSÁRBA” ikonra kattintva történik.

 

3.2.1.3. Az Ügyfél a weboldalon elhelyezett „KOSÁR” feliratra kattintva tekintheti meg az általa megvásárlás céljából a fentiek szerint már kiválasztott és kosárba helyezett termékeket. Itt szerepel a kiválasztott termékek neve, mennyisége, a bruttó egységára, valamint termékenként az adott termék vonatkozásában megadott mennyiség és az egységára szorzataként kijövő bruttó vételár. Az Ügyfél az egyes termékek kosárba helyezett mennyiségét a kosárban is módosíthatja, és amelynek megfelelően módosul az adott termék tekintetében az összesen fizetendő vételár. Az Ügyfél a kosárba helyezett termékeket a kosárból terméktípusonként törölheti az adott terméksorban található „TÖRÖL” ikonra kattintva, míg a webshopba való visszatérésre a „Vásárlás folytatása” ikonra kattintva van lehetősége. Regisztráció nélküli vásárlás tekintetében a megrendelés előtt a kötelezően megadandó adatokat ki kell tölteni (többek között számlázási név, számlázási cím – irányítószám, város utca, házszám – e-mail cím, adatkezelési szabályzat elfogadása) a megrendelés folytatásához. A kosár tartalma alatt korábbi regisztrációval az Ügyfél által korábban a fentiek szerint rögzített hatályos szállítási és számlázási adatok automatikusan kitöltésre kerülnek, amely adatok közül a szállítási adatokat ennél a lépésnél kizárólag az adott megrendelést érintően módosítani lehet az adatok itt történő átírásával. Az Ügyfél ezt követően választhat a rendszer által felajánlott szállítási lehetőségek (szállítás futárszolgálattal, személyes átvétel), illetve a fizetési lehetőségek (készpénzfizetés, utánvét, banki átutalás) közül.

 

A csillaggal jelölt adatok megadása kötelező, azok megadásának hiányában a megrendelés nem adható le.

 

Amennyiben a számlázási adatok a szállítási adatokkal megegyezzenek, úgy a szállítási adatoknál a „Számlázási cím másolása” rubrikára kattintva a szállítási adatok a számlázási adatokkal egyezően kitöltődnek. Amennyiben a szállítási adtok a számlázási adatoktól eltérnek, úgy azokat külön, megfelelően ki kell tölteni.

 

3.2.1.4. Fizetési módok

A webshopban az alábbi fizetés módok közül történő választásra van lehetőség.

 

Készpénzes fizetés

Amennyiben az Ügyfél az adott megrendelését személyesen, a 9700 Szombathely, Kőszegi u. 7. szám alatti telephelyünkön szeretné átvenni, akkor átvételkor készpénzben tudja kiegyenlíteni a számláját. Ez esetben a termékek árán kívül a megrendelését semmilyen más költség nem terheli.

 

Banki átutalás

Amennyiben az Ügyfél az adott megrendelés ellenértékét banki átutalással kívánja teljesíteni, úgy arra az alábbiak szerinti banki előre utalással van lehetősége. Ügyfélszolgálatunk elküld az Ügyfél számára az által megadott e-mail címre vagy fax számra az előlegszámlát vagy díjbekérőt a megrendelés végösszegéről, mely alapján el tudja végezni az Ügyfél az előlegszámla/díjbekérő sorszámának feltétlenül szükséges feltüntetésével banki átutalást. Kérjük, hogy az ügyfelek, csak előlegszámla/díjbekérő alapján, azok számára való hivatkozással, az azokon feltüntetett bankszámlaszámra történő utalással teljesítsenek társaságunk számára utalásokat az átutalt összegek beazonosíthatósága érdekében.

 

Az ellenértéknek a bankszámlaszámunkon történt jóváírását követően számlát állítunk ki az adott megrendelésről az Ügyfél számára, amely az adott megrendelés szerinti termékekkel együtt kerül az Ügyfél számára átadásra.

 

Felhívjuk Ügyfeleink szíves figyelmét arra, hogy a banki átutalási megbízások díjkötelezettek, azok az ügyfeleket terhelik, ennek mértékéről, megfizetésének módjáról és a részletekről kérjük, hogy ügyfeleink előzetesen érdeklődjenek számlavezető bankjuknál (ahonnan az átutalást kezdeményezi).

 

Bankkártyás fizetés 

Amennyiben az Ügyfél az adott megrendelés ellenértékét bankkártyával, POS terminálon keresztül kívánja teljesíteni, úgy a személyes átvétel során a kiszállítást végző kollégánál erre van lehetősége. Ügyfeleinktől soha nem kérjük sem honlapunkon, sem elektronikus levélben bankkártyája számát, vagy erre vonatkozó adatait

 

3.2.1.5. Az adott, leadni kívánt megrendelés Ügyfél általi megerősítését, véglegesítését megelőzően megjelenik egy összesítő a megrendelés során kosárba helyezett termékekről, a termékek kiválasztott mennyiségéről, a termékek összesített vételáráról, a szállítási költségekről, az esetlegesen felmerülő egyéb költségekről, díjakról, a számla végösszegéről, a szállítási és számlázási adatokról, a fizetés Ügyfél által választott módjáról és az esetleges megjegyzésekről.

 

Az Ügyfél ezen összesítővel ellenőrizheti a megrendelés során megadott adatokat, illetve a megrendelés során kiválasztott termékeket, azok általa választott mennyiségét, illetve amennyiben az adott terméknél erre lehetőség volt, úgy a kiválasztott méretet, kiszerelést, a termék vételárát, szállítási költséget, az esetlegesen felmerülő, az Ügyfél által viselendő egyéb költségeket, díjakat, a szállítási és számlázási adatokat, megjegyzést, amely általa megadott adatokat a megrendelés véglegesítése előtt még a vissza gombra – szükség esetén a kívánt pontig való eljutás érdekében többször – kattintva az adott, módosítani kívánt adatot tartalmazó pontig, lépésig visszamenve tud javítani. A Vállalkozás az Ügyfél által tévesen, hibásan megadott adatokból eredő hibás teljesítésért, teljesítés meghiúsulásáért, szállítási késedelemért, szállítási meghiúsulásért, számlázási és egyéb problémákért felelősséget nem vállal.

 

A „Rendelés” gombra kattintva történik a kosárba helyezett, megvásárolni kívánt termékek megrendelésének megerősítése, amellyel az Ügyfél azt is kijelenti, hogy a weboldalon közzétett hatályos ÁSZF-et, a webshopra vonatkozó hatályos Adatvédelmi tájékoztatót, a megrendelni kívánt termékek webshopban feltüntetett tulajdonságait, vételárát és az azokon felül az Ügyfél által viselendő szállítási költségeket és egyéb díjakat, költségeket előzetesen megismerte, azokat és az ÁSZF, illetve az Adatvédelmi tájékoztató rendelkezéseit tudomásul veszi, azokat mindenben elfogadja, illetve tudomással bír arról, hogy a megrendelés elküldése, mint szerződési nyilatkozat megtétele a Vállalkozó irányába az Ügyfél által teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után és amelyekre vonatkozó nyilatkozatainak megtételét az Ügyfélnek a „Rendelés” gombra kattintás előtt az amellett ebből a célból elhelyezett üres négyzetre kattintva, azt ezáltal kipipálva is kifejezetten jeleznie kell. A „Megrendelés” gombra kattintva a megrendelés továbbítódik automatikusan a Vállalkozáshoz.

 

3.2.1.6. Megrendelés Vállalkozáshoz történő megérkezésének visszaigazolása

A Vállalkozás köteles az Ügyfél megrendelésének hozzá történő megérkezését az Ügyfél felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni (továbbiakban megrendelés megérkezésének visszaigazolása). Amennyiben a megrendelés megérkezésének visszaigazolása az Ügyfél megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az Ügyfélhez nem érkezik meg, az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól, azaz nem köteles átvenni, megvenni a terméket.

 

3.2.1.7. Szerződés létrejötte

Minden sikeres megrendelés után az Ügyfél megadott e-mail címére a Vállalkozás a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazoló elektronikus levelet küld (lásd 3.2.1.6. pont).

 

A megrendelés Vállalkozás megrendeléssel való egyetértést kifejező alábbiak szerinti külön jognyilatkozata után tekinthető véglegesnek, a Vállalkozás által elfogadottnak. A szerződés a megrendelés Vállalkozás általi elfogadásáról szóló – a megrendelés Vállalkozáshoz való beérkezésétől számított kettő munkanapon belül általa az Ügyfélnek küldött – külön e-mail (továbbiakban úgyis, mint megrendelés visszaigazolás) Ügyfél számára történő megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés megérkezéséről szóló automatikus visszaigazolásként az Ügyfélnek küldött e-mail (lásd 3.2.1.6. pont) Ügyfél számára történt megérkezésével.

 

Amennyiben a fenti határidőn belül a megrendelés Vállalkozás által történő elfogadásáról szóló külön e-mail (megrendelés visszaigazolás) az Ügyfélhez nem érkezik meg, úgy mind az Ügyfél, mind a Vállalkozás minden további nyilatkozat nélkül mentesül az adott megrendelés tekintetében az ajánlati kötöttsége, valamennyi az adott megrendeléssel kapcsolatos kötelezettsége alól, a felek között az adott megrendelés teljesítése tekintetében szerződés nem jön létre. Ez vonatkozik arra az esetre is, amennyiben a 3.2.1.6. pont szerinti értesítés vagy a megrendelés visszaigazolás azért nem érkezik meg az Ügyfélhez, mert a regisztráció/megrendelés során az Ügyfél rosszul adta meg az e-mail címét.

 

A megrendelés leadása, a megrendelés Vállalkozás által történő elfogadása (megrendelés visszaigazolás) elektronikus úton, magyar nyelven történik, amelyek eredményeként elektronikus úton megkötött, magyar nyelvű szerződés jön létre a felek között.

 

A weboldalon, webshopon keresztül a fentiek szerint megkötött elektronikus szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem férhető hozzá.

 

A Vállalkozás semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát, magatartási kódex hatálya alá nem tartozik.

 

A Vállalkozás a megrendelés visszaigazolás Ügyfél számára történő elküldését megelőzően a részletek, megrendelés egyes körülményei tisztázása érdekében az Ügyféllel az általa megadott telefonos elérhetőségen a kapcsolatot munkanapokon a Vállalkozás nyitvatartási idején belül egyeztetés céljából felveheti.

 

Fogyasztónak minősülő Ügyféllel kötött szerződés megkötését követően – ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor – a Vállalkozás tartós adathordozón visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről, amely tartalmazza a távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó különös szabályokra tekintettel adott, szerződéskötést megelőző tájékoztatást, kivéve, ha azt a Vállalkozás már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a fogyasztónak megadta.

 

A megrendelés megérkezésének visszaigazolásához a megrendeléskor hatályos ÁSZF elektronikus úton – nem módosítható – pdf formátumban csatolásra kerül vagy az arra mutató link kerül meghivatkozásra, amelyre kattintva a megrendeléskor hatályos ÁSZF elektronikus úton nem módosítható pdf formátumban az Ügyfél számára elérhető, onnan általa lementhető, kinyomtatható.

 
  1. Szállítási, átvételi módok

A Vállalkozás a pontos szállítási határidőket az adott megrendelés visszaigazolásában adja meg az alábbiak figyelembe vételével.

A megrendelt termékek személyes átvételre a 9700 Szombathely, Kőszegi utca 7. szám alatti telephelyünkön van mód a megrendelés visszaigazolásban megadott, eltérő közlés hiányában legkorábban a visszaigazolástól számított 2. munkanaptól kezdődően, amennyiben a visszaigazolásban más nem kerül feltüntetésre. Amennyiben a megadott határidőn belül az ügyfél nem tudja a termékeket átvenni, azt kérjük számunkra jelezze a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségek valamelyikén.

Személyes átvétel ügyfél általi választásának hiányában a megrendelt termékek kiszállítása a Vállalkozó által történik a jogszabályi előírásnak megfelelő gépjármű használata mellett, kizárólag munkanapokon és kizárólag belföldi címre történik. Kérjük olyan címet válasszanak ügyfeleink szállítási címként, ahol a megadott kézbesítési időben tartózkodnak (akár munkahelyi címüket is megadhatják) vagy ahol az átvétel biztosított. A Vállalkozó – egyszer kísérli meg a csomag kézbesítését, amennyiben a kézbesítés ezek alatt nem sikerül, úgy eltérő tájékoztatás hiányában az adott csomag társaságunkhoz visszaszállításra kerül, amelynek díja megtérítésére, mint az Ügyfél érdekkörében felmerült költség megtérítésére az Ügyféllel szemben támasztunk igényt.

 

Banki átutalásos fizetési mód esetén a visszaigazolt megrendeléseknél a fentiek szerinti kiszállításra az adott megrendelés ellenértékének a Vállalkozás bankszámláján történt maradéktalan jóváírásától számított kettő munkanapon belül kerül sor.

 

Kiemelten felhívjuk Ügyfeleink figyelmét arra, hogy a csomagok átvételekor ellenőrizzék a csomag sértetlenségét. Amennyiben a csomag, küldemény bármilyen módon sérült, kérjük, vetessen fel jegyzőkönyvet, melyben fel kell tüntetni az esetlegesen sérült termékeket is. A jegyzőkönyv hiányában a Vállalkozás nem tudja a sérült csomaggal kapcsolatos reklamációt elfogadni.

 

Amennyiben a teljesítés egészben vagy részben nem lehetséges a Vállalkozás visszaigazolásában megadott, fentiek szerinti határidőkön belül, úgy a Vállalkozás haladéktalanul köteles az Ügyfelet a késedelemről értesíteni. Ebben az esetben a felek közös megegyezésével a megrendelés, teljesítési határidő módosulhat vagy az Ügyfél az adott megrendeléstől bárminemű indokolási kötelezettség nélkül bárminemű reá hátrányos jogkövetkezmény nélkül elállhat és a Vállalkozás pedig köteles az Ügyfél által már esetleg megfizetett összegeket 14 napon belül visszafizetni.

 

A termékekkel együtt a jogszabályok által előírt tájékoztató, továbbá a termékekről, díjakról kiállított számla is átadásra kerül az Ügyfélnek. Az Ügyfél a megrendelt termékek átvételét és egyben a teljesítés tényét a szállítólevél/számla aláírásával igazolja.
A kiszállítás díja:

 

Szombathely teljes területén 1500 Ft feletti rendelési érték esetén DÍJMENTES. ( 1500 Ft alatt 500 Ft)

 
  1. díjzónában egységesen 500 Ft (4000 Ft feletti rendelési érték esetén díjmentes)
  2. díjzónában egységesen 800 Ft (6000 Ft feletti rendelési érték esetén díjmentes)

 

HOVA SZÁLLÍTUNK?

Szombathely egész területe mellett az alábbi településekre:

  1. díjzóna:

Balogunyom, Gencsapáti, Nárai, Sé, Söpte, Táplánszentkereszt, Vép

  1. díjzóna:

Gyöngyösfalu, Ják, Kisunyom, Nemesbőd, Perenye, Salköveskút, Sorokpolány, Tanakajd, Torony, Vasasszonyfa, Vasszécseny, Vát

 
  1. Elállási jog, az elállási jog gyakorlása

A fogyasztónak minősülő ügyfelek (jelen pontban: fogyasztók) a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet továbbá Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény vonatkozó rendelkezései szerinti tartalmú nyilatkozattal az alábbiak szerint jogosultak elállásra. Ebből a célból a fogyasztó felhasználhatja az alább elérhető elállási nyilatkozat-mintát is, de annak használata nem kötelező! Fogyasztónak nem minősülő ügyfeleket elállási jog nem illeti meg.

 

A fogyasztók 14 napon belül jogosultak indokolás nélkül elállni az adott megrendelés tekintetében létrejött szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó a terméket átveszi. Az elállási határidő több tételből vagy darabból álló termék esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a fogyasztó az utolsó tételt vagy darabot átveszi, míg több termék adásvétele esetén ha az egyes termékek átadása eltérő időpontban történik, úgy az elállási határidő az utoljára átadott termék átadása napjától számított 14 nap elteltével jár le.

 

A fogyasztó az elállási jogát a megrendelés leadása és annak visszaigazolása (szerződés megkötésének napja), tovább ezen időpontok bármelyike és a termék(ek) fentiek szerinti átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

 

A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt 14 napos határidő lejárta előtt (akár tehát a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Vállalkozásnak.

 

A fogyasztónak minősülő Ügyfeleket a szerződés megkötése előtt megilleti továbbá a megrendelés indokolás nélküli visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti. A megrendelés visszavonására vonatkozó, indokolás nélküli nyilatkozatot az elállási nyilatkozattal egyezően, a Vállalkozás alábbi címeinek valamelyikére lehet közölni.

 

Ha a fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az alábbi címre: Pannon Helyi Termék Nonprofit Kft., 9825 Oszkó, Molnár Antal utca 4. vagy webshop@pannonhelyitermek.hu Ebből a célból a fogyasztó felhasználhatja az alább elérhető elállási nyilatkozat-mintát is, de annak használata nem kötelező. Az e-mailben küldött elállási nyilatkozat megérkezéséről társaságunk legfeljebb egy munkanapon belül visszaigazoló e-mailt küld a feladó e-mail címére.

A fogyasztót nem illeti meg azonban a fentiek szerint elállási jog, nem gyakorolhatja a fentiek szerinti elállási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29.§ (1) bekezdésében írt, a Vállalkozástól megrendelt egyéb termék esetében.

 

Az elállás joghatásai

Ha a fogyasztó eláll az adott megrendelt termékek tekintetében létrejött szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatérítjük a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A visszatérítés során a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód alkalmazásához kifejezetten a hozzájárulását adja; de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. A fogyasztó számára visszatérítendő összeget mindaddig visszatarthatjuk, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

A fogyasztó köteles a Vállalkozásnak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Vállalkozásnak vagy a Vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a Vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi (tehát nem kell visszaérkeznie annak 14 napon belül a Vállalkozáshoz). A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. A fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be, ugyanis a fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

„Elállási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Pannon Helyi Termék Nonprofit Kft., 9825 Oszkó, Molnár Antal utca 4. vagy webshop@pannonhelyitermek.hu

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

 

A fogyasztó(k) neve:

 

A fogyasztó(k) címe:

 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt

Aláírás/ok:”

 
  1. Szavatosság, jótállás

 A Vállalkozás szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet rendelkezik.

A Vállalkozás a fenti kötelezettségeit illetően a vonatkozó fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. számú mellékletében foglalt tájékoztatót is figyelembe véve az alábbiakról tájékoztatja az Ügyfeleket:

 

6.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

 

Az Ügyfél a Pannon Helyi Termék Nonprofit Kft (Vállalkozás) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

 

Az Ügyfél – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

 

Választott kellékszavatossági jogáról az Ügyfél egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban az Ügyfél viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön a kellékszavatossági igényét?

Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Élelmiszerek esetén a szavatossági jogait a minőségmegőrzési idő belül érvényesítheti a fogyasztó.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Az Ügyfél a Pannon Helyi Termék Nonprofit Kft –vel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Pannon Helyi Termék Nonprofit Kft nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az Ügyfél által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

6.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén az Ügyfél – választása szerint – a 6.1. pontban meghatározott jogát (kellékszavatossági igényt) vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen feltételekkel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét az Ügyfél kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

 

 A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

 

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

 

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan az Ügyfél nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén az Ügyfél azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

 6.3. Szavatossági jogok érvényesítése

Jelen pontban írtak alkalmazása tekintetében a szavatosság alatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot is érteni kell.

Fogyasztó által érvényesített szavatossági igények intézése esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak.

 

A fogyasztó szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ha a Vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének – a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló – módjára.

A szavatossági igényeket a Vállalkozásnál kell bejelenteni. A Vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:  

 
  1. a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak az 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
  2. b) a fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
  3. c) a szerződés Vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
  4. d) a hiba bejelentésének időpontját,
  5. e) a hiba leírását,
  6. f) szavatossági igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
  7. g) a szavatossági igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

 

Ha a Vállalkozás a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

 

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a Vállalkozás szavatossági kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A Vállalkozás a fogyasztó szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

Kijavításra vagy a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni

 
  1. a) a fogyasztó nevét és címét,
  2. b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,
  3. c) a dolog átvételének időpontját, továbbá
  4. d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

Mindezek rögzítése, teljesítése a szavatossági igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

A Vállalkozás törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést – amennyiben kötelezően alkalmazandó jogszabály ennél kevesebb időt nem jelöl meg, úgy – tizenöt napon belül elvégezze.

 

6.4. Felhívjuk a Tisztelt Ügyfelek figyelmét, hogy a Vállakozás nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

 
  1. Panaszkezelés

 7.1. Az Ügyfél a Vállalkozás által értékesített termékekkel, általa teljesített szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszát írásban a Vállalkozás jelen ÁSZF 1. pontjában írt webshop@pannonhelyitermek.hu e-mail címére vagy székhelycímére küldheti el, szóban pedig a Vállalkozás jelen ÁSZF 1. pontjában írt székhelyén közölheti.

A Vállalkozás irodája, üzlete (egyben panaszkezelés, panaszügyintézés helye is) a 9825 Oszkó, Molnár Antal utca 4. szám alatt található, annak nyitvatartását a jelen ÁSZF 2. pontja tartalmazza.

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan írtak szerint köteles eljárni.

 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

 
  1. a) a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. d) a Vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.

 

A Vállalkozás a panaszokat a – kötelezően alkalmazandó, ennél rövidebb határidőt biztosító jogszabályi rendelkezés hiányában – beérkezésüktől számított 30 napon belül kivizsgálja és írásban értesíti a fogyasztót annak eredményéről, a panasz esetleges elutasítását a Vállalkozás írásban megindokolja. A panaszokkal kapcsolatos bejelentéseket, válaszokat, azokhoz kapcsolódó dokumentumokat a Vállalkozás öt (5) évig megőrzi.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A Vállalkozás a fogyasztónak minősülő ügyfelek panaszainak elintézése tekintetében egyébiránt a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseit is betartva jár el.

 

7.2. A fogyasztó panaszával, annak elintézésével vagy az elintézés hiányával kapcsolatban a fentieken túl a bírósági peres vagy nem peres úton kívül az alábbi szervekhez is fordulhat:

7.2.1. Vas Megyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály

 

Cím: 9700 Szombathely, Wesselényi Miklós utca 7.

Postacím: 9701 Szombathely, Pf. 29.

Telefonszám: +36 94 505-220, +36 94 505 219,

Telefax: +36 94 506 984

E-mail: fogyasztovedelem@vas.gov.hu

 
 

7.2.2. A fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.  A Vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást. Amennyiben a Vállalkozással szemben a fogyasztó az illetékes békéltető testülethez fordul, úgy annak eljárásának a Vállalkozás aláveti magát.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.   

Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.  A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.  Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – a fentiek szerint illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A fentiektől eltérően online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

Ha több fogyasztó közösen terjeszt elő kérelmet, bármelyik kérelmezőre illetékes testület valamennyi kérelmezőre nézve illetékes. A békéltető testület illetékességi területe a testületet működtető kamara szerinti megyére (fővárosra) terjed ki. A békéltető testületi eljárás hivatalos nyelve a magyar.

 

A Vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a Vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

A békéltető testületek elérhetőségei, adatai megtalálhatóak az alábbi weboldalakon:

https://www.bekeltetes.hu/

https://mkik.hu/

 

A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és elérhetőségei:

Vas Megyei Békéltető Testület

Székhely és levelezési cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356

Fax: 06-94-316-936

Web: https://www.vmkik.hu/hu/

E-mail: vmkik@vmkik.hu

Ügyfélszolgálat: 9700 Szombathely, Rákóczi u. 23., Tel.: 06-94-506-640

 
 

7.2.3. A fogyasztó panasza esetén igénybe veheti a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben, és a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alapján létrehozott Úniós online vitarendezési platformot is. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

A platform igénybevételéhez szükséges regisztrációs felület az alábbi linken érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/cas/eim/external/register.cgi?loginRequestId=ECAS_LR-4910284-bFNAMx5Q6b5SuCNZWHYvrENissPnXyiCyOKX3CtsYmzeHj0fD9VShOJhCNzzKzzm11mO056K0GH62LdBBu3t7bA-PHslUMVSXYCHutmzRzGSoo0-XywZ5jaxHxO63lMywVeL1TOogUxmKZQZpoznr0Tyado

 

Ezt követően pedig a fogyasztó bejelentkezés után nyújthatja be panaszát az online honlapon keresztül, amelynek címe:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

 

A fenti tájékoztatás mellett Európai Bizottság OVR honlapján bővebb tájékoztatás érhető el az OVR-platform működéséről és az online vitarendezésről az alábbi linkeken:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.help.new

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

 

A hazai OVR nemzeti kapcsolattartó pont elérhetőségei az alábbiak:

Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ

Székhely: 1027 Budapest, Csalogány u. 9-11.

Levelezési cím: 1440 Budapest Pf. 1.

Telefon: 06-1-795-52-33

E-mail: odr@itm.gov.hu

 

 
  1. Adatkezelés, adatvédelem

A webshop használatával kapcsolatban az Ügyfelek által önkéntesen megadásra kerülő adatok kezelésére és az adatvédelemre vonatkozó rendelkezéseket a weboldalon külön elérhető Adatvédelmi tájékoztató tartalmazza, amelyet kérünk, hogy a weboldal, webshop használata, a webshopon keresztül történő vásárlás megkezdése előtt feltétlenül olvassanak az ügyfelek el, és amennyiben az abban foglaltakkal bármilyen okból vagy mértékben nem értenének egyet, úgy hagyják el a weboldalt, webshopot, azokat ne használják, a webshopon keresztül ne vásároljanak.

 
  1. Az ÁSZF Vállalkozás részérő történő módosításának lehetősége

A Vállalkozás bármikor jogosult a jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan módosítani azzal, hogy a Vállalkozás által egyoldalúan eszközölt módosítások a folyamatban lévő megrendelésekre nem hatnak ki. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni. Nem minősül az ÁSZF fentiek szerinti egyoldalú módosításának a webshopban esetlegen felmerült bárminemű hiba, vagy hiányosság, elírás Vállalkozás általi kijavítása, korrekciója. Az ÁSZF módosításáról a regisztrált Ügyfeleket e-mailben értesítjük. A regisztrációval rendelkező Ügyfeleknek a webshopba történő bejelentkezéskor a módosított ÁSZF-et kifejezetten el kell fogadniuk a webshop további használatához, új megrendelés leadásához.

 
  1. Szerzői jogok, hivatkozások és egyéb feltételek

 A webshopban található összes grafikai és technikai szerkezet, megjelenítés megvalósítási módozatai, valamint a termékekre, a Vállalkozásra vonatkozó összes adat, leírás, illetve kép az ezen oldalakon látható formában jogi védelem alatt áll. A jogtulajdonos hozzájárulása nélkül ezek felhasználása a szerzői jogok megsértését jelenti, és jogi következményeket von maga után.

A www.pannonhelyitermek.hu weboldalon elérhető webshopban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Vállalkozást nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba van az internetes hálózatban, ami megakadályozza a webshop akadálytalan működését és a vásárlást.

A látogatók, ügyfelek a webshopot kizárólag a saját felelősségükre és kockázatukra látogathatják, böngészhetik, használhatják. A látogatók, ügyfelek a webshop látogatásával elfogadják azt, hogy a Vállalkozás nem vállal felelősséget a webshop látogatása, böngészése, használata során bármilyen okból vagy bármilyen módon a látogatóknál, ügyfeleknél felmerülő vagyoni vagy nem vagyoni károkért, kártérítésre, kártalanításra a Vállalkozással szemben igényt nem tarthatnak.

 
  1. Egyéb rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári törvénykönyv, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.

 

A jelen ÁSZF 2021. 05. 13. – napjától hatályos, visszavonásig érvényes.

 

Szombathely, 2021. 05. 13.

Pannon Helyi Termék Nonprofit Kft.